onsdag 20 november 2013

helikoptern del 4: propagera mera!

Handledningstillfälle igår och återigen så hände något otippat.
Där och då satte ni fingret på...

Nu ska jag:
  • utnyttja drivkraften i känslorna som skolpolitiken tvingar fram ur motvilligt stycke lärarstudent
  • utnyttja det myckna tyckande som finns, ventilera och ta hand om det i gestaltningen

Tack alla för hjälpen igår!

Så istället för att lägga locket på så ger jag mig nu in i debatten "poster style":


Tanke till själv:
Bör teoretiskt "helikoptra över" läroplanskoderna, fräscha upp tankestatusen igen.
Kanske kolla upp demokratiska rättigheter vs skyldigheter?
Varför så obekväm med tanken att kanske bli alltför obekväm när man tycker?!?!??! Är det ett symptom på flathet? En rädsla för att måla in sig i ett hörn och inte ha alla valmöjligheter öppna? En rädsla att inte vara anställningsbar? Eller helt enkelt bara ett sätt att ha ryggen fri?

1 kommentar:

  1. Bra Lotta! Möt flatheten med oflatheten. Tyckte dedär med FLAT från igår var ett sådant talande ord, även om jag först inte alls förstod vad det skulle stå för.

    SvaraRadera