onsdag 27 november 2013

helikoptern del 6: dags att vidga monologen och bjuda upp till tänk.

Efter en handledning med abrupt slut så gick jag iväg till bibliotek och letade böcker och rapporter om demokrati & konst, lärarnas demokratiseringsuppdrag och bild, solidaritet, om att våga prata högt och allt annat som mer eller mindre berör uppgiften jag jobbar med.  Flera timmar spenderades på nätet där söktes utredningar och liknande hos diverse myndigheter som berör skolan. Litteraturbeställningarna är lagda och det blir en gedigen bunt med material att plöja för inspiration och referenser. Nu känns det som mitt fokus skiftat mot det skriftliga!

Men först måste mina affischer ut i världen! Ut i det offentliga. Det är ju ingen mening att föra en diskussion med sig själv, det kallas monolog. Så nu lyfter jag affischen ut så att fler kan börja tänka kring och om det jag tänker kring. I den bästa av världar kanske det blir gnistan som startar en diskussion för några andra? Så det förberedde jag för igår:
utskrifter, en QR-kod till en blogg som är en ny tillfällig blogg som förklarar för den nyfikne och bjuder in till kommentarer. Idag skall jag ut och sätta upp affischer! Beväpnad med tejp och häftklamrar...

1 kommentar:

  1. Gött jobbat! Riktigt bra idé och upplägg med QR-kod till ny blogg!

    SvaraRadera